BOTOX

Botox er et nevrotoksin som produseres av den anaerobe sporedannende stavbakterien Clostridium Botulinum, og er verdens mest benyttede behandlingen for å redusere, fjerne og forebygge rynker. Botox kan også blant annet redusere svetting (hyperhidrose), spenningshodepine/migrene og tanngnissing.

Botox injiseres med en tynn nål på det aktuelle området. Behandlingen tar kun noen få minutter, og du kan gå rett tilbake til daglige gjøremål etterpå. Effekten begynner som regel å merkes etter 4 - 8 dager, men det kan ta opptil 14 dager før full effekt er oppnådd.

Effektene av Botox varer i 3 - 6 måneder og behandlingen gjentas vanligvis 2 - 3 ganger i året.

Det stilles krav om konsultasjon for førstegangskunder.

Sterk kvinne

SVETTEBEHANDLING/HYPERHIDROSE

Overdreven svetting/hyperhidrose? Ved svettebehandling blokkerer nervenes signal til svettekjertlene, slik at svetting reduseres. Vanligste områder å behandle er i armhulen og under føttene. Resultatet har en gjennomsnittlig varighet på 6-9 mnd.

Perfekt smil

GUMMYSMILE/SYNLIG TANNKJØTT

Har du en veldig ivrig og sterk (levator labii superioris alaquae nasi) muskel? Korriger synlig tannkjøtt raskt og enkelt.

MASSETER/TANNGNISSING

Tanngnissing rammer nærmere 15 % av befolkningen og kan gi skader på tenner og hodepine om morgenen. Ved å injisere botox i masseter muskelen kan botox hjelpe mot tanngnissing og anspent kjevemuskulatur ved å gi en avslappende effekt i muskulaturen i kjeven.

Lege og pasient

ETTER BEHANDLINGEN

Etter behandlingen må du ikke ta på eller massere det behandlede området. Ikke påføre makeup eller lignende de neste 4 timene. Det er anbefalt å holde seg unna trening og alkohol de neste 24 timene.

Bivirkninger som kan oppstå er lett ømhet, forbigående hodepine eller et lite rødt/blått merke ved innstikksstedet.

De som ikke skal behandles med botox er:

Gravide og ammende
Om du har en infeksjon i injeksjonsstedet kan du ikke behandles før infeksjonen er borte.

RYNKEBEHANDLING

Redusering av linjer og rynker i områder som pannen, kråketær (rundt øynene) og sinnarynken (mellom brynene).
- Varighet: 3-6 mnd.
- Synlig resultat: Etter 4-8 dager.

SPENNINGSHODEPINE/MIGRENEBEHANDLING

Siden botox har en avslappende effekt på muskulatur, har mange med spenningshodepine svært god effekt ved bruk av botox i sinnarynken og i panneregionen.

Også mange med migrene får en god bedring av botox i disse områdene.

Det er forøvrig viktig at man har blitt utredet av lege for årsaken til hodepine, før en behandles med botox.

Logo%20glow2_edited.png

Akersgata 65, 0180 Oslo