• Glow Klinikken

Microneedling - alt du trenger å vite

Oppdatert: mars 5

Er du en av de som har vurdert microneedling men er usikker på om det passer for deg? Dette er en behandling som har blitt populær på grunn av sine merkbare resultater kun etter få behandlinger. Med eDermastamp® kan man fremme hudreparasjon, redusere aldringstegn, rynker, arr og strekkmerker.

Microneedling er en av behandlingene på markedet som er klinisk dokumentert og en av de mest effektive behandlingene for rynker og slapp hud. eDermastamp lager små hull i huden med mikroskopiske nåler for å stimulere produksjon av kollagen og elastin, og hudens egne fornyelsesprosesser. Dette resulterer i en tykkere, mer smidig ekstracellulær matrix: synlig yngre hud.

ETTER KUN 1 BEHANDLING: Bildet viser en biopsi av overhuden før og etter microneedling. Betydelig mengder kollagen (farget lilla) er blitt generert, 6 uker etter en enkelt behandling.

Om du ønsker å prøve microneedling er det viktig å tenke på:

● Sertifisert medisinsk utstyr. EDermaStamp® er ISO13485-sertifisert (sertifisert medisinsk utstyr), og oppfyller alle standarder for medisinsk kvalitet i produksjon, materialer og steril emballasje.

● Kvalitetsnåler

De medisinske nålene til eDermaStamp® er atraumatiske (ikke-traumatiske) kjegleformede nåler som penetrerer huden og skaper et mikrosår som tetter seg i løpet av minutter etter behandling. Utstyr av dårligere kvalitet er laget med knivformede nåler som skjærer gjennom vev og risikerer å forårsake traumatiske hud-, kar- og nerveskader. Nåler av dårlig kvalitet krever også økt trykk, noe som gir en mer smertefull behandling.

● Markedets raskeste motor

Med 150 nålestikk i sekundet) kan eDermaStamp® trygt gli over huden uten å skade huden. Microneedling-apparater av dårlig kvalitet som fungerer med en lavere hastighet (100 til 120 slag i sekundet) kan forårsake rifter og sår i huden. Resultatet kan git epidermal skade og økt risiko for infeksjon.

Effektiv mot kviser og rødhet/ ujevnheter i huden.

Effektiv mot acnearr og arr.

0 visninger
Logo%20glow2_edited.png