Logo%20glow2_edited.png

Akersgata 65, 0180 Oslo

post@glowklinikken.no

©2018 by Glow Klinikken. 

Søk
  • Glow Klinikken

Time to shine - matvarene som får huden din til å gløde!


Visste du at maten du spiser kan være med på å gi deg en sunn og frisk hud? Glow Klinikken gir deg 10 matvarer du med fordel kan spise for å forbedre huden din.






Gresskarfrø

Stappet med vitamin E, sink og magnesium, vil disse små frøene gjøre huden din glødende. De fremmer regenerering av nye hudceller og er fylt med proteiner. Perfekt som mellommåltid eller veskesnacks for deg som er på farten!














Gulrøtter

Lett tilgjengelig og viktig for hudens helse! Beta-Karoten (som finnes i gulrot) er en svært viktig antioksidant for huden. Beta-Karoten kan omdannes til aktivt vitamin A i kroppen, såkalt retinol, og er en av de mest effektive ingrediensene for å opprettholde en ungdommelig hud.







Fisk

Fisk er fylt med omega-3 fettsyrer som er avgjørende for hudens helse. Omega-3 har vist seg å bidra til å redusere betennelse og tegn på aldring i kroppen og på huden. Torsk er en av våre favoritter, og enkel og rask å tilberede til middag.

Smør fisken inn i sitronsaft, krydder og friske urter, pakk den i sølvfolie og stek den i ovnen i 20-30 minutter. Voilà!















Blåbær

Disse godsakene er fylt med antioksidanter, essensielle vitaminer og mineraler, noe som er avgjørende for å hindre skader i huden forårsaket av frie radikaler.












Soyabønner

Soyabønner er kjent for å hjelpe på fine linjer og øke fastheten i huden!






















Linfrøolje

Fordelene med linfrøolje kommer av den svært høye mengden med omega-3 fettsyrer. Linfrøolje vil være med på å redusere betennelse i kroppen. Tommelfingerregelen er én skje hver dag. Det kan bakes inn i det meste - inkludert havregrøt, smoothies, salater, ja til og med desserter.









Jordbær

En kopp av disse søte bærene dekker godt over dagens anbefalte vitamin C dose. Vitamin C øker faktisk produksjonen av kollagenfibre i huden som holder den glatt, fast og klar!








Avokado

Pakket med essensielle fettsyrer, vitamin E og antioksidanter, bør avokado inngå i ethvert kosthold på grunn av sine gode egenskaper. Fettsyrene gir beskyttelse til cellemembranene i hudcellene - noe som bidrar til at de gode stoffene holder seg inne, og de giftige stoffene holdes ute.









Kakao

Fylt med antioksidanter, øker kakao blodsirkulasjonen i kroppen vår i opptil 2 timer. Når blodet sirkulerer på et optimalt nivå, sikrer det hudcellene næringen de trenger. Hvem kan motstå en deilig kopp kakao?







Grønn te

Grønn te inneholder polyfenoler - betennelsedempende antioksidanter, og vitaminer. Å sette seg ned med en kopp te er dessuten en fin måte å få kroppen til å slappe av på etter en lang dag. Ved å unngå stress bidrar vi til å beskytte huden mot nedbrytende stoffer som frie radikaler.



57 visninger